söndag 9 maj 2010

Avatar

Nu har jag sett Avatar. Och vad tyckte jag? En värld fylld av blåskimrande rymdindianer i en galax med ett mystiskt beslöjat landskap bestående av hisnande berg , dalar och en sprakande fauna av märkliga djur och växter. Allt målat med en palett av grön-lila-neonblå färgskalor.

-Jo,jag tyckte den var bra, faktiskt. Jag gillar fantasy och de kittlande fantasieggande världar som bjuder in oss och som bitvis får vår egen värld att blekna i jämförelse. 3D- effekterna är riktigt sköna och tempot i filmen är rytmiskt och har inga döda punkter.  Krigscenerna *gäsp* får mig som vanligt att vilja snabbspola fram lite men de skickligt dramaturgiskt framställda kärlek-och känslomässiga scenerna gör att filmen som helhet får fyra sandkrabbor av mig. Filmen har ett tydligt budskap om andlighet och värnandet om liv som gör den vacker och klart sevärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar