lördag 26 december 2009

2 lax 10 väntar

Efter att ha läst om Alex Schulmans ångest inför nyårsfirandet föll allt platt för en stund. Varför var han tvungen att så brutalt dissekera nyårsafton som företeelse? Jag vet om det där med dödsångesten, ett nytt kravfyllt år som väntar, firandet av att man är ett år närmre slutet. (?) Jag vet allt om det där! Varför måste det besannas och påminnas? En känslig realist som jag behöver det skira, drömska och vackra för att få balans.

Jag vill inte släppa 2 lax 9. Jag vill hänga kvar där. Det enda som får mig att må bättre är att i år ska nyåret firas i lugn och ro. Enkelt och måttfullt.  Efter en hektisk jul i Mammoms tecken måste något annat in.

Mitt mål nästa år (eftersom det hör till att ge löften som är till för att brytas) är ledord som.

Ordning & reda
Kontroll
Hälsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar