söndag 13 december 2009

Snöäpplen







En hy vit som snö. Läppar som blod och hår som Ebenholtz... När jag skulle leta efter en bild på sockrade äpplen (har ju ingen kamerajävel än) hittade jag den här bilden på nätet och fastnade för den. Fint komponerad. Dramatisk och sagolik. Sådant som jag gillar. Döda ska de gärna vara också.
-Nej, det där sista skrev jag med ironi men som tidigare sagts, så gillar jag lite mörker blandat med skönhet. Snyggt jobbat av den som tolkat Snövit på sitt vis. Vackert!

- Jo, som sagt. Har varit ute i skogen och plockat kottar, barr och grön mossa. Sen fick jag för mig att sockra äpplen också. Blev kalasfint. Enkelt är det också. Man penslar på lite äggvita och rullar sen de röda äpplena i socker och silverglitter. Har dekorerat med dessa både inne på fat ihop med ljus och tallbarr med kottar och ute tillsammans med ljung . Önskade att det kunde komma lite snö också. Jag gillar och softa, gå ut i  naturen och pyssla i decembermörkret. Även om det där satans mörkret gör en trött och glåmig...men alla årstider har ju sitt. Jag vet att jag är en sann nordbo och skulle inte trivas med 30 graders värme året runt. Just nu får det gärna fortsätta snöa . En riktig Narnia-jul vill jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar