torsdag 11 februari 2010

Min PMS och jag

Saker jag irriterar mig på, som man inte kan rå för eller göra något åt, (när jag har PMS)
* när folk smaskar och sörplar högt och säger ahhhh när något är varmt.
* när folk sväljer hårt "gulp"
* när folk är högljudda i telefon eller har en konstig röst
* tillgjorda skratt
* tics
* bleka,finniga plyten efter vintern (inklusive mitt eget)


Saker jag tycker är konstigt när jag har PMS.
* varför man ska påminnas om hur gammal man är.
* varför man inte får vara den ålder man är i utan ska alltid göras äldre (läs närmre döden) när tiden ändå går så fort...
* varför man ska önska att man blir hundra år? Hur ball är det att vara gammal större delen av sitt liv?


Saker jag tänker på när jag har pms
* fattigdom , tjatar lite extra om alla fattiga barn i afrika och retar mig på våra I-landsproblem
* katastrofer , Tänker ut katastrofplaner och gråter en skvätt av all bedrövelse.
Blir djupare berörd av barn, djur och utsatta människor. Kastas mellan lyckorus och sorg.

Analys: Ja vad säger man?  När något upprepas månad efter månad, så måste det ju bero på något. Det går inte att blunda för..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar