söndag 21 februari 2010

Skitförkylning

Jaha - då åkte man dit själv! På jobbet förra veckan ojades jag och min närmsta kollega oss, för alla sjuka människor runt ikring oss. Har dom ingen immunitet mot minsta lilla förkylning?  Jag sträckte på mig och skröt om att jag minsann inte hade varit så där veklig så att jag behövt vara hemma sedan i juni någon gång. I och för sig tillade jag att "nu åker jag väl dit på en riktig dyngförkylning när jag säger så där hahaha, skrockade jag (mest för att man brukar urskuldra/gardera sig så)

Och vad hände? Precis! En riktig käftsmällsvirus har smockat till mig och här ligger jag hemma i soffan, snörvlandes och hostandes som aldrig förr. Mer eller mindre däckad har jag dåsat i feber och drömt om konstiga miljöer. Normalt sett drömmer jag tillräckligt konstigt så vad kan man vänta sig när man är sjuk?

Jag drömmer om "Piteå dansar och ler" (en sommarfestival som jag aldrig varit på) och om bagerier med VÄLDIGT goda bakverk. Det klingande till när jag öppnar den lite kärva, vita dörren till ett väldigt litet konditori som har både svajigt golv och väggar som bågnar för att det rinner vatten på dem [...]

Jag försökte utan resultat påkalla personalens uppmärksamhet om golvet som fick väggarna att gunga och om de vattendränkta väggarna men näedå, det var inget särskilt med det. Istället spände en av tjejerna bakom disken ögonen i mig och sa att i gamla hus får man räkna med lite skavanker varvid jag skakade på huvudet och ställde mig pliktskyldigt tyst i kön för att köpa mig en god bakelse.

Nu ser jag en fantastisk skapelse med vaniljkräm och choklad som jag pekar på. Den ska jag bara ha. Snålvattnet börjar smått och rinna till...Jag vinglar fram till ett bord för att ta en rejäl tugga Mmmmm...

Ett gläfsande hundskall hörs- jag rycker till . Men vafa... inte nu Didi. (ber hunden hålla snattran) Så vaknar jag bryskt ur mina virriga drömmar och blir blåst på konfekten! Jag blir så besviken att jag senare på dagen rör i hop en slarvigt tillredd chokladbollsmet som jag tuggar i mig så havreflingorna ryker runt munnen. Blir besviken- har nästan ingen smak. Skit också!

Skitförkylning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar