tisdag 20 oktober 2009

60 frågor

1. Hur gammal är du om fem år? Vill inte veta! Vill helst vara både könslös och ålderslös
2. Vem var den sista du träffade? Min familj och min hund och en massa arbetskamrater.
3. Hur lång är du? 166 cm.
4. Vilken var den senaste film du sett? Kommer inte ihåg….Jo, Wild hogs. I brist på annat. Suck.
5. Vem ringde du senast? En vän.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Ring mig.
7. Vad är dagens planer? Plan? När fan kan man planera? När man har fri tid och när har man det? Helgerna? Veckorna fylls och ränner i väg ändå.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa. Sms:a är ju skitjobbigt om man måste skriva mer än tre ord. Skyller på åldern nu.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? De är gifta.
10. När såg du senast din mamma? I lördags.
11. Vilken ögonfärg har du? Brunmelerade med svarta prickar
12. När vaknade du idag? Vid halv sju i morse
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej. Måste man det?
14. Vilken är din favoritplats? Soffan.
15. Vilken plats föredrar du minst? Instängd i en trasig hiss.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Mitt i livet, precis som jag gjort i några år.
17. Vad skrämde dig som barn? Att bli kvinna.
18. Vem fick dig att skratta senast? Min arbetskamrat.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, men jag har inga kvar , tror jag…
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Jag använder tre stycken.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja. Tål inte för mycket alkohol.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor.
26. Är du social? Ja det tycker jag nog att jag är.

27. Vilken är din favoritglass? Valnötsglass.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Känns inte som om man kan ändra sitt liv med en miljon men kanske skulle jag köpa mig något mer kulturestetiskt boende.
29. Tycker du om kinamat? Jodå.men Thai-mat är godare
30. Tycker du om kaffe? Jodå. Det har man ju blivit beroende av med åren.
31. Vad dricker du till frukost? Te med mjölk.
32. Sover du på någon särskild sida? På höger sida med koll på fönster och dörrar.

33. Kan du spela poker? Nej, blir stressad av allt som har med huvudräkning, att göra
34. Tycker du om att mysa? Ja!
35. Är du en beroendemänniska? Ja.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.
37. Vill du ha barn? Sånt är jag färdig med. Djur och barnbarn =Ja tack!
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och sjörövar språket.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja.
40. Föredrar du havet eller en pool? Det förstnämnda!

41. Vad spenderar du helst pengar på? Upplevelser, inredning och kläder.
42. Äger du dyra smycken? Nej det kan jag inte skryta med men det är inget som betyder något för mig och andras sidan. Dessutom tappar jag bara bort sådana där små saker. Känns tryggare med bijouterier!
43. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Kaffe.
44. Vem är den roligaste människan du känner? Min man.
45. Välj ett ärr på din kropp? På låret- Soda en tjurig liten shetlandsponny som bet mig där i tonåren.

46. Vad har du för ringsignal? En funkig truddelutt.
47. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, det finns en del sparat i nån kartong, någonstans…
48. Flirtar du mycket? Nej inte medvetet i alla fall.
49. Vart togs din profilbild för din blogg? På Bali i sammetslent vatten.
50. Kan du byta olja på bilen? Vi lämnar in bilen på service.

51. Har du fått fortkörningsböter? Nej.
52. Vilken var den senaste bok du läste? Oj, kommer inte håg vad den hette. Usch på mig.
54. Läser du dagstidningen? Ja. Stora bilder och feta rubriker håller mig vaken . Böcker med liten text brukar jag somna gott till.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Har provat flera och slutar jämnt. Nu provar jag Ica-Kuriren.
56. Dansar du i bilen? Ja ibland men sjunger och trummar på ratten mest.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Nåt på jobbet. Antal exponeringar och datum ..typ…
59. När var du i kyrkan senast? Kulturnatten 2009. Lyssnade på rysk folksång och såg på ikoner.
60. Vad ska du göra nu? Fortsätta mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar