onsdag 5 augusti 2009


Besjälade dukar?
Förspilld kvinnokraft?

Det kan man i alla fall tro när man kan köpa jättevackra virkade och knypplade dukar för 1 kr st på loppis? Det blir supervackert under mina ljuslyktor från Paradisverkstan/Öland.
Och jag lägger dem gärna under annat som behöver förstärkas. Vita statyetter, glasvaser mm. Passar mig utmärkt som annars inte är vansinnigt förtjust i dukar pga av man måste stryka dom. (läs lat). Jag tycker dessa dukar borde få en egen fanbärare som likt Jeanne d'Arc krigar för sin revival och rätta värde. Återkommer till Jeanne snart.

Varför skulle dukarna vara besjälade då? Vet inte men varför får jag återkommande tankeloopar som innehåller bilder av en vit saab, en kvinna med runda armar, lite lätt framåtböjd?

Tankeloop...gillar det ordet. Jag tror att fler än mig har tankeloopar som inte normalt inte leder någonstans, som ältar, gnager och aldrig ger några svar, bara återkommande förnimmelser som
likt en bumerang osvikligen kommer tillbaka om och om igen. Ibland kommer de fram i mina drömmar om natten. Ibland i vaket tillstånd mitt på dagen. Det vore bra om det fanns ett bot mot sånna där tankar som mest verkar vara rent känslomässiga. De känns irrationella, ologiska och gör ingen som helst nytta. Brukar tänka: Bort med dom! Men kanske ska jag sluta mota undan dessa bilder?

-Fan, lite spännande är det ju. I fall det skulle finnas fler dimensioner än de ynka tre som vi vanligtvis kan ta till oss?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar