onsdag 19 augusti 2009

En blogg- vår tids Tamagotchi?


Varför i helsike ska man blogga för?

Svacka....ingen aning om vad jag ska blogga om. Inte klokt. Har surfat runt och kollat in bloggar av alla de slag. Inredningsbloggarna är oftast alldeles för prestigefyllda. Kollat på lite annat också -Känner likadant. Det enda riktiga anledningen jag kan komma på varför, är att man gör det för sin egen del. Som ett arkiv, en dokusåpa, om sitt liv.

Något måste det ju bero på. Det är rätt intressant fenomen, detta med bloggandet. Jag har tänkt mycket på det här i ett par dagar. Vänner till mig säger ; - Guuuuud, vad du skriver.

Ja, jag skriver mycket. Kanske för mycket för att passa i en blogg? Vet inte, kanske har jag redan har tappat sugen. Eller inte.

Jag är så där. Upp som en sol- går ut stenhårt och så kommer det PANG - tvivlet....börjar leta anledningar, misströsta och blir uttråkad. Mest utråkad! Vad förväntar jag mig? Att typ 3475 personer per dag i snitt, ska ramla in och läsa just min blogg?

Hahahaha- korkad tanke. Nej, det gör jag förstås inte men faktum är att tanken är stressande och det känns som jag fått ett ansvar, en ny uppgift att sköta. Och sånt är ju bara jobbigt. Dra på sig saker som man inte kan eller vill fullfölja ...skit också.


Får man mörda en blogg efter två veckor? Vad händer med mitt samvete då? Hemska tanke!
- Aj, vilken dramaqueen jag blev. Fast vid närmare eftertanke så ska jag nog inte ge upp än. *ler* Äsch- Vi sover på saken....

Kom ni håg dem ? Tamagotchi-Wikipedia





1 kommentar:

  1. Intressant, spännande och inte minst snyggt - go on!

    SvaraRadera