tisdag 4 augusti 2009


Sakletaren
Jag är ständigt på jakt efter grejer, saker som jag blir förälskad i, saker som jag någon gång kommer att skaffa. Det kan ta tid, det gör absolut ingenting. Jag tror att om det är meningen att jag ska ha dem, så får jag dem till sist. Det är lugnande tanke att veta detta . Låter det helt sjukt? Just wait and see *ler*
Att inreda är ett annat stort intresse som jag har. Att köpa mig en minimalistiskt inredd våning eller ett industritillverkat funkishus alá 2000-tal tilltalar mig inte så mycket. Jag tycker kreativiteten och skaparglädjen dödas av för mycket vitt, Ikea och Miomöbler. Vi har en hel del Miomöbler hemma hos oss också men man får inte låsa fast sig för mycket i en stil.
Det är vansinnigt kul att vara sakletare. Man är på jakt. Likt ett rovdjur, spanar och spejar på loppisar, Tradera och auktioner. Just nu är det alltså en piedestal ala´ 1800-tal och en ängel i Jugendstil som ligger ganska högst på önskelistan. Art deco och Jugend spås ju bli en av de största inredningsstilarna som kommer stort enligt inredningsmagasinen.

Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar