torsdag 6 augusti 2009

Insikter

Afro-gympa/dans
Det är kul att testa nya saker . Nya tankar och tidigare intryck faller undan för de nya insikterna. Att börja blogga är en sak, att gå på Afrodans en annan. Så här kan det gå till i min värld:
Till suggestiva trummor lät jag min stela lekamen låta sig ryckas med i takten. Mina läppar börjar plötsligt svälla. Pulsen stiger. Min bak svänger och kränger och börjar den inte kännas lite större och lite bredare, den också , minsann? Hettan är enorm. Solen sipprar in med några strålar mellan de flortunna gardinerna i fönstret och svetten lackar min "svarta" panna.

" Skörden ska tas in, regnet ska tillbedjas, trummor ska trummas, spett ska huggas och kanoten ska paddlas. Jag vill sjunga slavsånger...Bambaramba.......Freedom .."

Det sistnämnda gör jag inte förstås. Spännande tanke annars. Det vill säga se alla menande blickar . Vad gör hon? *ler* Det var kul helt enkelt. Man blev glad av afrikans dans och förbannat trött i mössan. När avslappningsmusiken börja klinga och vi låg på lila, små gummimattor, slappnade jag av och sjönk in i dimman. Plötsligt omgavs jag orkidér i ljusgult, lila och limegrönt. Solen från fönstret förstärkte känslan och jag var så nöjd med arbetet på fältet. Nöjd med mina kamrater och musiken placerade mig någonstans i Nepal . Jag låtsades att jag mediterade. -OOOOOMMMMM.....00000mmmm.

Du var ju i Afrika nyss, idiot, tänker du nu men avslappningsmusiken var inte ett dugg afrikansk. Jag är känslig för sånt där. Bara byta musik , så där och från fel land dessutom!
Det blev inte bättre, senare kom inslag från irländsk landsbygd och någon minut senare... var det inte vindpinade vindspel från klippiga bergen som smög sig in också?

Jag var ju i Nepal sa jag ju. När jag började se mig själv dansa någon slag slow linedance, klädd i löjliga för små shorts och cowboyhatt, fick det vara nog. Nu ville jag upp från mattan, började tänka på hur hungrig jag var och kollade på klockan som satt på väggen om min parkeringstid hade gått ut. De hade den inte. Pust..

Om jag ska pröva igen? Absolut! De hade spikmatta också. Törs inte tänka på vilka syner jag ska få då. Nu ljuger jag. För jag prövade faktiskt (de hade spikmattor där) och jag såg inga syner. Gjorde mest ont faktiskt men efter tag kändes det bättre.

Röd som en indian (inte svart), stucken med 1000 nålar lunkade jag mot bilen . Med nya intryck, nya tankar och en insikt rikare.


1 kommentar: