tisdag 22 september 2009

1700 tal


"Om man kommer in 1700-talet, kommer man inte ur den"
-Herman Lindqvist-

Har börjat nästla in mig i i 1700-talet för att hitta intressanta spår till en idé som jag har.
Tanken är att jag med fantasi (mest av den varan, blir det nog) och en del autentiska historiska skildringar,
 skapa liv i några gäckande gamla andar som vill  göra sina röster hörda. Gemensamt för dem är att de spökar lite för oss och kanske kommer de till ro om man berättar deras historia lite.

Det är mest på skoj förstås ...
Är du nyfiken så finns hon till beskådning här
Hon heter Anne Parrot , född 1746 död 1789, hovdam och av fransk adel. Om hon av någon anledning ser bekant ut, så har jag inga kommentarer... *ler* Men först måste jag som sagt var, botanisera lite i 1700-talets spännande värld, så det kan ta ett tag...
Bilden (högst upp) ovan kommer från den här sidan som visar fantastiska historiska kläder från den tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar