tisdag 29 september 2009

Slow Deco


Det här tilltalar mig verkligen just nu. Lite anti-shopoholic som jag har varit de senaste 3 åren. Mycket av det som påverkat mitt avoga sätt mot köphysterin beror inte på att jag inte kan köpa nya inredningsprylar utan mest på att vi prioriterar resor i min familj för närvarande.
Vad gör man om man ändå vill pynta till det hemma? - Jo, man tar lite gammalt, pytte lite nytt och "remejkar" lite här och där. Självklart blev jag lite nyfiken på Slow Deco- en utmärkt inredningsfilosofi, som inspirerar och aktiverar kreativiteten, som annars har en tendens att försvinna helt om man köper allt sprillans nytt bara för att man slavmässigt måste följa alla trender.

Det här tydligen  är Slow deco, enligt Sköna hem där jag hittade artikeln med bilderna.
- Inredning som håller länge, både estetiskt och materialmässigt.
- Närproducerade, ekologiskt framställda möbler, och rättvisemärkta.
- Nya och gamla klassiker och antikviteter som håller att gå i arv i generationer. Vissa saker är dyra, men materialen, designen och känslan av hantverksmässig möbel väger upp investeringen.

- Eftertänksamt, snyggt och levande.
























1 kommentar:

  1. Möjlighet att göra en personlig prägel. Tummen upp!

    SvaraRadera