onsdag 16 september 2009

Strange fruits























Gud, vad fint, tänkte jag först sen tänkte jag ...
Fyfan va hemskt!
Det måste vara något fel på mig. Jag lyckas ofta hitta sånt här eller ha en viss dragning åt dylika ting.
Är jag morbid eller vad fattas mig?  Sak samma, jag erkänner. Det är lika kul varenda gång jag hittar stoff som detta.  Likt ett  barn läser jag med frenesi rad efter rad , studerar bild efter bild. Den här tekniken är visst gammal, att forma frukt. Allt i från kinesiska farmare till bönder i Ohio har visst ägnat sig åt denna "ädla" gamla konst. Hittade detta och mycket mer på denna sida (kolla in där, du också) och kan som sagt var inte bestämma mig om det är fint och roligt eller bara hemskt. Gör det ont månne? Vem skulle inte få klaustrofobi av att växa upp i en så här plastform?
-Ja, jag vet det är  frukter men ändå? Börjar nu och tänka på de där hemska internetskrönorna som visade bilder med kattungar som formats på liknande sätt i glasurnor. Det där gick jag ju inte på förstås.
Huja..nu börjar jag tycka att det glider åt det mer äckliga hållet ändå. Oavsett vilken livsform det gäller, tror jag. Men var så säker, snart är jag där igen...och hittar något nytt i den här stilen. - Ja, jag sa ju det- Det är nåt fel på mig *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar