torsdag 3 september 2009

Någonstans i livet



Jag gillar när reklam är så bra att man glömmer avsändaren.
Inte optimalt för Swedbank som säkert har betalat en hel del för detta men den här kampanjen är genial. Den kommer säkert ge något tillbaka i slutänden. Smart sätt att sluta hata reklam [...] Jag fnissar i alla fall mig igenom det mesta här.

- Klockrent, helt enkelt! Den här webbTv-serien är kommersiell men den speglar samtiden på ett pricksäkert sätt genom att skildra verkligheten hos många familjer på 2000-talet. Vuxna "barn" som bor hemma alldeles för länge.

Konflikterna mellan generationerna, den frånskilda morsan osv. Bakom det komiska finns förstås ett allvar som för många är en tragedi. Arbetlöshet, utanförskap med verklighetsflykt som följd. I bästa fall lajvspel i värsta fall droger och andra missförhållanden. Men....med galghumor kommer man långt!



1 kommentar:

  1. Riktigt kul och bra reklam.Har varit inne på Swedbanks sida flera ggr, men struntat i reklamfilmen.
    Hade inte brytt mig, om du inte gjort mig uppmärksam.
    Nu väntar jag på flera avsnitt :)

    SvaraRadera