tisdag 3 november 2009

2 lax 9


Vilket bra år! Jag tänker ofta på att jag ska försöka vara i nuet och framför allt vara tacksam de dagar som känns bra och faktum är att 2009  har varit ett gott år så här långt. Nu menar jag inte per minut och detalj. Det har funnit sorgliga ögonblick då min farmor gick bort, oro för omorganisationer på jobbet och säkert en del PMS dagar som nojat ner en men om man tänker i det stora hela och mer övergripande. Ja ,då vinner faktiskt positiva dagar över de negativa. Eller känns det bara så ? Någon kalenderbitare har jag aldrig varit men eftersom magkänslan säger så ..ja, då måste det vara så. Jag väljer hur jag förhåller mig till det och gör ett val. Jag hade lika gärna kunnat förhålla mig till det motsatta men vilket gör mig lyckligast? Lätt val, det tycker jag i alla fall.

För ett tag sedan sa jag till min bonusdotter: "Jag ska försöka komma ihåg hur bra jag mår just nu *)2 lax 9. Ta det till mig när jag längre fram hamnar i en svacka. För förr eller senare gör man ju det, som amen i kyrkan. Det kan man ju vis av erfarenhet säga. Tack universums ledare (något måste man ju tro på)
och alla mina vägvisare både i detta liv och tidigare liv. Tack till alla mina skyddsänglar...,ja hur det nu hänger ihop...(?) Tack ska ni ha i alla fall.

*) ballaste uttrycket direkt från Rinkeby.
Laxar som kämpar mot strömmen på väg mot sina lekområden.
Foto: Calle Bredberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar