söndag 22 november 2009

Väggdekor=jättegnuggis


Vinylen går upp mot väggarna- det har man ju märkt. Sockersöta texter med snirkliga fonter finns både här och där på nätet och i inredningsaffärerna.  Jag tycker en del är riktigt fina men saknar lite humor och lite tuffare motiv. Hur som helst kan man undra över priserna. De varierar kraftigt mellan 100-1000 kr. Och hela tiden bubblar det upp nya företag. Jag har på senaste tiden också märkt att de reas ut på Tradera, så där kan man fynda om man gillar det. Jag gör det defenitivt. Den bredvid köpte jag för 65 kr och hänger över våra dignande klädhögar av smutstvätt.  De är lite knivigt att sätta upp dem. Lätt att misslyckas om man är för ivrig, för det är som att sätta upp en "jättegnuggis".

En arbetskamrat till mig berättade att hon köpte en med motivet världskarta och glad i hågen börjat gnugga upp den. Till sin stora fasa märker hon att den ramlat ner från golvet och kladdat ihop sig till en stor, oredig klump, bortom all räddning.

Hon satt bara i ett hörn och glodde apatiskt. 800 spänn åt skogen och inte kunde hon väl reklamera den? Vad har hon för bevis på att hon gjort rätt? Inte kul. Självklart känns det ju bättre att misslyckas med en som kostar någon hundralapp. Skrämd av denna historia letar jag röda lappar. Det känns tryggare...

Ëtt tips: Supergrafik 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar